اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)

اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، در مقررات بین المللی رادیویی خود، جهان را به سه منطقه ITU به منظور مدیریت طیف رادیویی جهانی تقسیم می کند. هر منطقه مجموعه ای از تخصیص فرکانس خاص خود را دارد که دلیل اصلی تعریف مناطق است.

Boundaries

  • منطقه ۱ شامل اروپا، آفریقا، اتحاد جماهیر شوروی سابق، مغولستان و خاورمیانه در غرب خلیج فارس از جمله عراق است.
  • مرز غربی با خط B مشخص می شود.
    منطقه ۲ قاره آمریکا از جمله گرینلند و برخی از جزایر شرقی اقیانوس آرام را پوشش می دهد.
    مرز شرقی با خط B مشخص می شود.
  • منطقه ۳ شامل بیشتر آسیای غیر FSU در شرق و شامل ایران و بیشتر اقیانوسیه است.

Lines

خط B خطی است که از قطب شمال در امتداد نصف النهار ۱۰ درجه غربی گرینویچ تا تقاطع آن با موازی ۷۲ درجه شمالی امتداد دارد. از آنجا با قوس دایره ای بزرگ به تقاطع نصف النهار ۵۰ درجه غربی و موازی ۴۰ درجه شمالی. از آنجا با قوس دایره ای بزرگ به تقاطع نصف النهار ۲۰ درجه غربی و موازی ۱۰ درجه جنوبی. از آنجا در امتداد نصف النهار ۲۰ درجه غربی تا قطب جنوب.
نمودار دیگری که مناطق را نشان می دهد:

موارد استفاده

در تعریف منطقه پخش اروپا از برخی از تعاریف منطقه ۱ استفاده شده است.
اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)

اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU؛ فرانسوی: Union Internationale des Télécommunications (UIT))، در اصل اتحادیه بین المللی تلگراف (به فرانسوی: Union Télégraphique Internationale)، یک آژانس تخصصی سازمان ملل متحد (UN) است که مسئول مسائل مربوط به فناوری های ارتباطی و اطلاعات است.

ITU استفاده مشترک جهانی از طیف رادیویی را هماهنگ می کند، همکاری بین المللی را در تعیین مدارهای ماهواره ای ترویج می کند، برای بهبود زیرساخت های مخابراتی در کشورهای در حال توسعه کار می کند و به توسعه و هماهنگی استانداردهای فنی جهانی کمک می کند. اتحادیه بین المللی مخابرات در زمینه هایی از جمله اینترنت پهن باند، آخرین نسل فناوری های بی سیم، ناوبری هوایی و دریایی، نجوم رادیویی، هواشناسی مبتنی بر ماهواره، همگرایی در تلفن همراه ثابت، دسترسی به اینترنت، داده ها، صدا، پخش تلویزیونی و موارد دیگر فعال است. -شبکه های نسل این آژانس همچنین نمایشگاه ها و انجمن های جهانی و منطقه ای مانند ITU Telecom World را سازماندهی می کند که نمایندگان دولت و صنعت مخابرات و ICT را برای تبادل ایده، دانش و فناوری گرد هم می آورد.

ارائه خدمات مشاوره و بررسی رایگان، تنها بخشی از خدمات ایران مایکروویو است و خرید از ما، برای شما مزایای مختلفی دارد:

۱. کیفیت بالای تجهیزات
۲. طرز کار عالی و راحت( ما با بیش از  ۱۰ سال تجربه در این صنعت، گروهی از افراد حرفه ای را برای تحقیق و توسعه مستمر محصولات جدید جمع آوری کرده ایم و در صنعت ارتباطات رهبری می کنیم.
۳. تحویل به موقع
۴. قیمت رقابتی

برای دریافت مشاوره و امکانسجی رایگان با ما در ارتباط باشید.