انواع لینک مایکروویو

لینک مایکروویو یک سیستم انتقال سیگنال رادیویی نقطه به نقطه (P2P) است که برای انتقال داده‌های تلفن همراه استفاده می شود. انواع لینک مایکروویو می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر فاصله بین فرستنده و گیرنده را پوشش دهد.

انواع لینک مایکروویو به طور گسترده‌ای برای اتصال در شبکه‌های IP دیجیتال مدرن استفاده می‌شود(با ظرفیت‌های حداکثر ۶ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر). یک شبکه لینک مایکروویو مدرن می‌تواند پهنای باند را به شیوه‌ای قابل اعتماد، مقرون‌به‌صرفه و انعطاف‌پذیر ارائه دهد(بدون اختلال و تأخیر ناشی از حفر مناطق مختلف مانند خیابان‌ها).
انواع لینک مایکروویو به طور گسترده در شبکه‌های بک‌هول ۴G و ۵G LTE، اپراتورهای تلفن همراه ۲G (GSM) و ۳G (UMTS)، شبکه‌های شهری بی‌سیم (Wi-MAN) و شبکه‌های شرکتی که عملکرد بالا، انعطاف‌پذیری، سرعت استقرار و هزینه‌های عملیاتی پایین دارند استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های کلیدی لینک‌های مایکروویو عبارتند از راندمان طیفی بالا (۲۵۶QAM، ۱۰۲۴QAM، ۲۰۴۸QAM و ۴۰۹۶QAM)، کنترل خودکار انتقال قدرت (ATPC) و کدگذاری و مدولاسیون تطبیقی (ACM).

لینک مایکروویو CableFree FOR3 & HCR:
دو نوع لینک مایکروویو قابل اعتماد و با کارایی بالا که از فروشندگان تجاری معتبر مایکروویو از جمله ایران مایکروویو، می‌توانید خریداری کنید لینک‌ مایکروویو دارای مجوز CableFree با مسافت طولانی، ظرفیت بالا و پهنای باند اختصاصی و HCR است.

محدوده لینک‌های مایکروویو CableFree شامل لینک‌های Full Outdoor (FOR3، Diamond)، Full Indoor (LHR)، Split Mount (HCR, LCR, MMR) و Broadcast (ASI) برای برآورده کردن نیازهای مشتریان مختلف برای شبکه‌های مایکروویو در مقیاس مترو و مقیاس ملی است. لینک‌های مایکروویو CableFree در باندهای مجاز (۴-۴۲ گیگاهرتز) و همچنین بدون مجوز ۵، ۱۷، ۲۴ گیگاهرتز در دسترس هستند.

رادیوهای مایکروویو دارای مجوز، کارایی بالا و بدون کابل، از ۴۴۰ تا  ۸۸۰ مگابیت در ثانیه را بصورت دوطرفه کامل (ظرفیت مجموع ۱.۶ گیگابیت در ثانیه) و بالاتر تا ۳ گیگابیت در ثانیه یا بیشتر را با ترکیبی از ترافیک SDH، PDH و IP/Ethernet در ۴-۴۲ گیگاهرتز ارائه می‌کنند. باندهای فرکانسی مجاز با استفاده از آنتن‌ها و سایت‌های مناسب، می‌توانند به لینک‌های دارای مسافت‌های بسیار طولانی‌تر(بیش از ۱۰۰ کیلومتر)، دست پیدا کنند.

معرفی CableFree FOR3:

CableFree FOR3 یک لینک مایکروویو کامل در فضای باز است که شامل یک واحد رادیویی(در فضای کاملاً باز) و فقط یک انژکتور POE داخلی (توان از طریق اترنت) است.

معرفی CableFree HCR:

HCR یک مایکروویو Split-Mount است که از یک واحد داخلی (IDU) و یک واحد بیرونی (ODU) تشکیل شده است.

اپراتورها اغلب رادیوهای Full Outdoor را برای لینک‌های کوتاه در شهرها انتخاب می‌کنند، جایی که فضای پشت بام محدود است و هزینه ها باید کاهش یابند. رادیوهای Split Mount برای پیوندهای دوربرد استفاده می‌شوند که اغلب به تکنیک‌های Space Diversity (SD)، XPIC و سایر تکنیک‌ها نیاز دارند.

تنوع فضا در لینک‌های مایکروویو

چرا از تنوع فضایی در لینک‌های مایکروویو استفاده می‌کنیم؟
لینک‌های مایکروویو راه دور اغلب از Space Diversity برای اطمینان از ارتباطات قابل‌اعتماد بین دو نقطه پایانی، استفاده می کنند.

در مکان‌های جغرافیایی خاص، مانند سطح روی آب یا در بیابان‌های وسیع، انتشار چند مسیره، مانعی برای عملکرد رادیویی مناسب در مسافت‌های طولانی، ایجاد می‌کند. برای جبران این موضوع، باید یک طرح حفاظتی مناسب و کاربردی، اعمال شود. تنوع فضایی یکی از این طرح‌های حفاظتی است که به طور گسترده اجرا می‌شود که باعث بهبود عملکرد لینک‌های رادیویی مایکروویو دوربرد، می‌شود.

انواع لینک‌ مایکروویو زیر و بالای ۱۰ گیگاهرتز

در فرکانس‌های لینک بالای ۱۰ گیگاهرتز، طول مسیر لینک با محو شدن به دلیل وقوع بارندگی، محدود می‌شود، در حالی که در فرکانس‌های لینک زیر ۱۰ گیگاهرتز تشدید یا تضعیف باران، تأثیر محدودی بر طول مسیر دارد. به همین دلیل، فرکانس‌های زیر ۱۰ گیگاهرتز برای شبکه‌های ارتباطی طولانی‌، مناسب هستند. با این‌حال، حتی در این فرکانس‌ها نیز، طول مسیر و در دسترس بودن لینک، توسط پدیده‌های  دیگری مانند محو شدن ناشی از انتشار چند مسیره، ممکن است محدود شود.

احتمال محو شدن به دلیل انتشار چند مسیره به عوامل جغرافیایی مانند مکان، زمینی که امواج رادیویی روی آن منتشر می‌شوند و شیب مسیر (زاویه)، بستگی دارد. در نظر داشته باشید که طول مسیر نیز بی‌تأثیر نیست. زیرا با افزایش طول مسیر، احتمال انتشار چند مسیری افزایش می‌یابد. به طور کلی، انتشار چند مسیره بیشتر در مناطق گرمسیری، مناطق بیابانی و در لینک‌هایی که بر روی توده‌های بزرگ آبی وجود دارند، رخ می‌دهد.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.