ترندهای فعلی در مایکروویو Backhaul

در مایکروویو Backhaul چه اتفاقی می‌افتد؟ بر اساس گزارش اریکسون موبیتی سه ماهه چهارم ۲۰۱۷، ۳.۳ میلیارد مشترک پهنای باند تلفن همراه در پنج سال آینده اضافه خواهد شد و اکثریت واضح آنها از LTE و ۳G/HSPA در بازارهای مایکروویو محور خواهند بود.

افزودن یک اپراتور LTE/4G سبز فیلد هندی و تراکم مورد نیاز برای پشتیبانی از خدمات مناسب MBB، تعداد سایت‌ها را افزایش می‌دهد و سهم مایکروویو را در سطح جهانی تثبیت می‌کند.
استقرار حجم ۵G در مقیاس بزرگ ابتدا در مناطقی با نفوذ فیبر بالا مانند چین، کره، ژاپن و ایالات متحده انتظار می رود.
همچنین اپراتورهایی در اروپای غربی هستند که ترکیبی از مایکروویو و فیبر دارند و به دنبال معرفی ۵G هستند. قرار است در چند سال آینده، حجم بیشتری از شبکه های ۵G عرضه شود.

شکل بالا: توزیع رسانه Backhaul (به استثنای چین، ژاپن، کره و تایوان)

در مناطق باند پهن سیار مانند اروپای غربی، نمونه‌هایی از اپراتورهای بزرگ وجود دارد که تا ۸۰ درصد از مایکروویو استفاده می‌کنند که اکنون برای معرفی ۵G با استفاده از شبکه‌های مایکروویو موجود برنامه‌ریزی می‌کنند. فناوری مایکروویو برای مدیریت تقاضای شبکه های تلفن همراه تکامل یافته است و می تواند این کار را از هر سایت کلان انجام دهد. شبکه های تجمیع هسته و بین شهری معمولاً با بک هاول فیبر مستقر می شوند، در حالی که اسپرزها با استفاده از مایکروویو اجرا می شوند.
همچنین مشاهده شده است که استفاده از طیف پایین‌تر برای پرش‌های مسافت طولانی‌تر به نفع باندهای فرکانس بالاتر برای پرش‌های مسافت کوتاه و با ظرفیت بالا کاهش می‌یابد.

شکل بالا: تعداد هاپ های مایکروویو در اروپا طبق CEPT

روند ترند تا سال ۲۰۲۵

طیف زیر ۳ گیگاهرتز پوشش ۵G را فراهم می کند. طیف ۳ تا ۵ گیگاهرتز، پهنای باند بالا را با پوشش خوب متعادل می کند. این باندها امروزه توسط مایکروویو تا حد زیادی استفاده نمی شوند (به غیر از برخی از لینک های طولانی مدت ۴ و ۵ گیگاهرتز). پهنای باند فوق العاده در ۵G برای هات اسپات ها و کاربردهای صنعتی در طیف بالای ۲۰ گیگاهرتز فعال خواهد شد.

واضح است که تمرکز اصلی روی باندهای ۲۴ تا ۴۲ گیگاهرتز خواهد بود. در ایالات متحده، FCC در حال حاضر دارای فوکوس ۲۴، ۲۸ و ۳۸ گیگاهرتز است و در اروپا بر روی ۲۶ گیگاهرتز تمرکز دارد. ۳GPP باندهای ۵G را در ۲۴.۲۵ تا ۲۹.۵ گیگاهرتز و ۳۷ تا ۴۳.۵ گیگاهرتز در نسخه ۱۵ مشخص می کند. این باند ۳۲ گیگاهرتز و E-باند را که هر دو بخشی از مطالعه ITU هستند و در گزارش اخیر، FCC بر اهمیت E- تاکید می کند. باند برای backhaul 5G. تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام باندها و در کجا استفاده شود، برای هر کشوری منحصر به فرد خواهد بود. اما بخش های طولانی مدت طیف ۲۴ تا ۴۲ گیگاهرتز بیشتر توسط ۵G و کمتر توسط خدمات ثابت مایکروویو استفاده می شود. در برخی از این گروه ها، به عنوان مثال. ۲۶ و ۳۸ گیگاهرتز در اروپا، بسیاری از لینک های مایکروویو موجود در چندین کشور وجود دارد.

انتقال این پیوندها به باندهای دیگر مانند E-band زمان می برد. طیف ۱۵ تا ۲۳ گیگاهرتز به عنوان باندهای مایکروویو با حجم بالا باقی خواهد ماند. E-band به یک باند جهانی با حجم بالا تبدیل خواهد شد، هم به تنهایی و هم در ترکیب تقویت کننده چند باندی با ۱۵ تا ۲۳ گیگاهرتز.
برای پرش های طولانی و به عنوان یک جایگزین اقتصادی برای فیبر، ۶ تا ۱۳ گیگاهرتز نیز مهم باقی خواهد ماند. این فرکانس‌های پایین به دلیل ویژگی‌های انتشار خوب آنها در مناطق جغرافیایی با میزان بارندگی بالا، برای ایجاد شبکه‌های حمل و نقل در مناطق خاص ضروری هستند.
با در نظر گرفتن همه این موارد، واضح است که در دسترس بودن و استفاده از طیف مایکروویو در ۵ تا ۱۰ سال آینده تحول بزرگی را تجربه خواهد کرد.

شکل بالا: سهم استقرار جدید در هر محدوده فرکانس

ظرفیت های بالاتر: تجمع لینک‌های رادیویی

هنگام ترکیب داده ها روی چندین حامل، پیوند رادیویی یک فناوری کلیدی است. یک تکنیک پیوند کارآمد تضمین می کند که یک جریان داده واحد به طور یکپارچه از طریق کانال های رادیویی مختلف با سربار ناچیز منتقل می شود. در بازار جهانی کنونی: حدود ۸۰ درصد از پیوندها به عنوان حامل های منفرد (۱+۰) پیکربندی می شوند، بقیه به عنوان پیوندهای چند حامل با پیوندهای پشتیبان به عنوان محافظت پیکربندی می شوند. حدود ۸ درصد با یک رادیو فعال و پیوند حفاظتی در حالت آماده به کار(۱+۱) تنظیم می‌شوند. ۱۰ درصد با پیوند پیوند رادیویی دو حامل (۲+۰) پیکربندی شده‌اند، که در آن از ظرفیت پیوند پشتیبان برای افزایش ظرفیت پیک پیوند استفاده می‌شود. فقط ۲ درصد برای سه یا چند حامل (>2+0) پیکربندی شده است. با توجه به نیاز به افزایش ظرفیت حمل و نقل، تعداد پیوندهای تجمیع شده روی دو یا چند حامل در سطح جهانی در حال افزایش است.

شکل بالا: توزیع جهانی تنظیمات پیوند رادیویی ۸۰ درصد به عنوان پیوندهای تک حامل (۱+۰)، ۲۰ درصد به عنوان پیوندهای رادیویی چندگانه پیکربندی شده اند.

هزینه کل مالکیت (TCO) و بازده سرمایه گذاری (ROI)

هزینه کل مالکیت و زمان رسیدن به بازار برای آن بسیار مهم است
امنیت کلی پرونده تجاری اپراتور از آنجایی که سرمایه‌گذاری فیبر معمولاً حدود ۲۵ سال استهلاک دارد و ۵ تا ۸ سال برای مایکروویو، سرمایه‌گذاری در فیبر در مناطق مناسب، مانند شبکه‌های هسته و تجمیع، که در طول تاریخ با مایکروویو دوربرد مستقر شده‌اند، مهم می‌شود.
تکامل فناوری برای مایکروویو

در طول ۲۰ سال گذشته، فناوری مایکروویو به طور مداوم در حال تکامل بوده است تا نیازها را برآورده کند. در سال ۱۹۹۶، هاپ های مایکروویو معمولاً ۳۴ مگابیت در ثانیه را پشتیبانی می کردند، در حالی که امروزه محصولات توانایی پشتیبانی تا ۱ گیگابیت در ثانیه در باندهای سنتی و تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه با باند E را دارند.

شکل بالا: نقشه راه فناوری مایکروویو و تکامل

ارائه خدمات مشاوره و بررسی رایگان، تنها بخشی از خدمات ایران مایکروویو است و خرید از ما، برای شما مزایای مختلفی دارد:

۱. کیفیت بالای تجهیزات
۲. طرز کار عالی و راحت( ما با بیش از  ۱۰ سال تجربه در این صنعت، گروهی از افراد حرفه ای را برای تحقیق و توسعه مستمر محصولات جدید جمع آوری کرده ایم و در صنعت ارتباطات رهبری می کنیم.
۳. تحویل به موقع
۴. قیمت رقابتی

برای دریافت مشاوره و امکانسجی رایگان با ما در ارتباط باشید.