لینک مایکروویو هوآوی و اریکسون چه مزایایی دارند؟

لینک مایکروویو هوآوی و اریکسون چه مزایایی دارند؟ تاکنون مطالب مختلف و متعددی راجع به لینک مایکروویو اریکسون و لینک مایکروویو هواوی نوشتیم. در این مطلب قصد داریم بطور کلی به بررسی مزایای این دو لینک مایکروویو پٌرطرفدار بپردازیم.

MINI-LINK خانواده لینک مایکروویو اریکسون پیشرو در بازار برای شبکه های حمل و نقل موبایل مقرون به صرفه است. MINI-LINK 6000 انتقال ۵G را در همه جا امکان پذیر می کند.

سهم نوکیا اریکسون و هواوی ۵G از بازار چقدر است؟

علیرغم ممنوعیت های تجاری و فناوری که توسط دولت های ایالات متحده و اروپا علیه این فروشنده چینی اعمال شده است، هواوی همچنان به راحتی بقیه فروشندگان تجهیزات مخابراتی را شکست می دهد. هواوی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ سهم بازار ۲۸.۶ درصدی را به خود اختصاص داد و پس از آن نوکیا با سهم ۱۵.۳ درصدی و اریکسون با ۱۲.۵ درصد قرار گرفتند.

 

سهم بازار اریکسون چقدر است؟ سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه در چهار سال گذشته منجر به افزایش سهم اریکسون در خارج از چین به ۳۹ درصد در سال ۲۰۲۲ شده است، از حدود ۳۳ درصد در سال ۲۰۱۷. در حال حاضر ۲۳۵ شبکه زنده ۵G در خدمات تجاری وجود دارد و اریکسون در حال تامین انرژی ۱۴۳ شبکه ۵G زنده است.

برای سال ۲۰۱۶، اریکسون، هواوی، NEC و نوکیا به عنوان رهبر تجهیزات شبکه مایکروویو معرفی شدند، در حالی که Aviat Networks، Ceragon و SIAE به عنوان رقیب شناسایی شدند.
در میان رهبران، اریکسون رتبه اول را در حضور در بازار و چهارمین را در شتاب بازار کسب کرد. هوآوی در جایگاه اول و در حضور سوم قرار گرفت. NEC هم از نظر حضور و هم از نظر حرکت در رتبه دوم قرار گرفت. و نوکیا چهارمین حضور و پنجمین در شتاب بود.

قابلیت اطمینان لینک مایکروویو چیست؟

یک لینک مایکروویو قابل اعتماد باید دارای دسترسی به لینک به خوبی ۹۹.۹۹۹٪ باشد. از آنجایی که لینک‌های مایکروویو می‌توانند به خوبی تحت‌تاثیر زمان روز و همچنین بسیاری از عوامل جغرافیایی دیگر قرار بگیرند، برای پیوندهای حیاتی مهم است که حداقل ۴۸ ساعت یک آزمایش ثابت داشته باشیم. طیف پیوندهای مایکروویو از ۲.۴ گیگاهرتز تا ۴۲ گیگاهرتز است
یکی از دلایلی که انواع لینک مایکروویو اریکسون و هوآوی در بسیاری از برنامه‌های نوظهور استفاده می‌شوند، این است که دارای باند پهن هستند، بنابراین می‌توان مقادیر زیادی داده را با سرعت بالا منتقل کرد. از دیگر ویژگی های اصلی لینک های مایکروویو می توان به راندمان طیفی بالا، کنترل توان انتقال خودکار و کدگذاری و مدولاسیون تطبیقی اشاره کرد.

ملاحظات لینک مایکروویو اریکسون و هوآوی

لینک مایکروویو یا نقطه به نقطه یا نقطه به چند نقطه است. معمولاً دارای یک واحد رادیویی و یک آنتن سهموی است. یک خط دید واضح بین دو آنتن لازم است تا سیگنال ها با موفقیت ارسال شوند. پرتوهای لینک مایکروویو مستقیماً به سمت آنتن گیرنده هدایت می شوند. این به سیستم‌های مایکروویو مجاور اجازه می‌دهد تا برخلاف سیگنال‌هایی که در فرکانس‌های پایین‌تر کار می‌کنند، از فرکانس‌های مشابه بدون ایجاد تداخل استفاده کنند.
 
علاوه بر ۵G، پیوندهای مایکروویو به طور گسترده در ۴G LTE و سایر شبکه های تلفن همراه قدیمی استفاده می شود. پخش کنندگان ، آژانس های دولتی و شرکت های نیازمند شبکه هایی با عملکرد بالا ، انعطاف پذیری ، استقرار سریع و هزینه های پایین عملیاتی نیز به شبکه های مایکروویو متکی هستند.
 
با حرکت سیگنال مایکروویو از یک منبع تابش ، انرژی آن در یک سطح بزرگتر پراکنده می شود ، که از آن به عنوان منطقه Fresnel یاد می شود. نتیجه این است که قدرت سیگنال ضعیف تر می شود. کسانی که مسئول استقرار، نصب و نگهداری شبکه های بی سیم هستند باید این را در نظر بگیرند.

تست‌های لازم لینک مایکروویو اریکسون و هوآوی

لینکهای مایکروویو تنها در صورتی ایجاد می شوند که آنتن ها به طور موثر کار کنند. اگر آنتن‌های بک‌هال مایکروویو از نظر بهره، تلفات برگشتی و VSWR آزمایش نشوند، عملکرد پیوندهای مایکروویو می‌تواند به شدت با مشکل مواجه شود.
 
به این دلایل، آزمایش جامع باید بر روی لینک های مایکروویو انجام شود. از جمله آزمایشات کلیدی که باید انجام شود عبارتند از:
 
* سطح سیگنال دریافتی : اندازه گیری سطح سیگنال دریافتی واقعی ارائه شده به درگاه آنتن گیرنده رادیویی از فرستنده از راه دور.
* حساسیت گیرنده : اندازه‌گیری ضعیف‌ترین سطح سیگنال RF که یک رادیو مایکروویو باید دریافت کند تا بسته‌ای از داده‌ها را بدون خطا رمزگشایی کند.
* افزایش آنتن : نسبت میزان افزایش سیگنال RF توسط یک آنتن بر روی یک رادیاتور کم بهره مشخص شده است.
* توان انتقال : اندازه گیری توان RF از درگاه آنتن فرستنده که بر حسب دسی بل، وات یا میلی وات اندازه گیری می شود.
* توان تابشی ایزوتروپیک موثر (EIRP) : محاسبه ای که برای تخمین توان خروجی تابشی یک آنتن همسانگرد استفاده می شود.
* نسبت سیگنال به نویز (SNR) : اندازه گیری نسبت در دسی بل بین سطح سیگنال دریافتی و سطح کف نویز برای یک سیگنال تعیین شده.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.