آنتن مایکروویو کلاس ۴

آنتن‌ مایکروویو کلاس ۴ بهترین عملکرد RF فعلی را ارائه می‌کنند که به اپراتورهای تلفن همراه و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت بی‌سیم (WISP) اجازه می‌دهد تا ظرفیت لینک شبکه را با استقرار لینک‌های مایکروویو جدید در جایی که سطوح تداخل بالایی وجود دارد، افزایش دهند. آنتن مایکروویو کلاس ۴ به مشتریان این امکان را می دهد که بالاترین عملکرد را حتی در شلوغ ترین محیط ها ارائه دهند. سرکوب لوب جانبی بالاتر از شبکه ها در مناطق بسیار متراکم پشتیبانی می کند و امکان استفاده مجدد زودتر از فرکانس ها را فراهم می کند. تداخل کمتر، نسبت حامل به تداخل را افزایش می‌دهد و اجازه می‌دهد آنتن‌های کوچک‌تر با توان اتصال بهتری داشته باشند و هزینه‌های اجاره برج را کاهش دهد. تداخل کمتر همچنین طرح های مدولاسیون بالاتر را امکان پذیر می کند و ظرفیت داده در هر آنتن را افزایش می دهد.

مزایای آنتن مایکروویو کلاس ۴

  • ظرفیت لینک شبکه را افزایش می‌دهد.
  • الگوهای تشعشعی بهبود یافته برای ETSI کلاس ۴ که عملکرد بهتری را ارائه می دهد.
  • تداخل کمتر و نسبت حامل به تداخل بالاتر.
  •  به رادیوها اجازه می دهد در سطوح مدولاسیون بالاتر کار کنند.
  •  هزینه کل مالکیت را به حداقل می‌رساند.
  •  بهبود کارایی شبکه
  • استفاده مجدد بهتر از کانال فرکانس را تسهیل می کند.
  • آنتن های کوچک با توان عملیاتی لینک بهتر، هزینه های اجاره برج را کاهش می دهد.

ظرفیت استفاده در نظر گرفته شده برای آنتن مایکروویو کلاس ۴

طبق ETSI، آنتن‌های کلاس ۴ برای موقعیت‌های «پتانسیل تداخل بسیار بالا» در نظر گرفته شده‌اند. برای بررسی دقیق‌تر طبقه‌بندی آنتن‌ها و الگوهای تابش، به سند ETSI «سیستم‌های رادیویی ثابت» مراجعه کنید.

کانال های وسیع تر، ظرفیت بیشتر

برای شرایطی که اپراتور نیاز به افزایش ظرفیت از یک سایت بک‌هال بی‌سیم دارد، ساده‌ترین راه افزایش اندازه کانال است. اما در سایت هایی که تداخل بسیار بالایی را تجربه می کنند، اپراتور ممکن است نتواند جفت فرکانس رادیویی را در کانال های گسترده با آنتن های کلاس ۳ هماهنگ کند. با این حال، حرکت تا آنتن‌های کلاس ۴ به اپراتور اجازه می‌دهد تا نسبت سیگنال به نویز را بهینه‌سازی کند و مدولاسیون‌های بالاتر را به کار گیرد، بنابراین کانال‌های گسترده می‌توانند با نرخ داده‌های بالاتر هماهنگ شوند.
Smaller is Better

در موارد تداخل زیاد می توان از آنتن های بزرگتر برای کاهش آن استفاده کرد. برای یک زیرمجموعه، آنتن های کلاس ۴ کوچکتر را می توان به جای آنتن های بزرگ کلاس ۳ استفاده کرد. بنابراین، اپراتورهایی که آنتن‌های کلاس ۴ را مستقر می‌کنند، در مقایسه با آنتن کلاس ۳ در همان برنامه، از کاهش اندازه آنتن دیش بهره می‌برند. به طور کلی، آنتن‌های کوچک‌تر به دلیل وزن سبک‌تر و هزینه‌های پایین‌تر برج‌های opex، البته با حجم اولیه بزرگ‌تر، برای اپراتور مزیت دارند. از آنجایی که آنتن‌های کلاس ۴ سطح بالایی از ابزار دقیق و ساخت دقیق‌تر را در مقابل آنتن‌های کلاس پایین‌تر نشان می‌دهند، حجم این قطعات زیرساخت غیرفعال و با کارایی بالاتر همیشه در تعادل وزن است.

به گفته اندی ساتون، معمار اصلی شبکه در EE:
  • CommScope با استفاده از نرم‌افزار برنامه‌ریزی مایکروویو iQ.linkXG Comsearch، می‌توان مزایای فنی و تجاری استفاده از آنتن‌های سنتینل کلاس ۴ در شبکه را تجزیه و تحلیل کرد. نتایج چشمگیرترین بود. برای دو باند فرکانس شبکه بک هال مایکروویو مورد مطالعه، که در مجموع از بیش از ۶۲۰۰ لینک تشکیل شده است، یافته های اصلی عبارت بودند از:
    * صرفه جویی بالقوه ۵ میلیون دلار در هزینه کل مالکیت (TCO) در طی پنج سال با ایجاد تراکم پیوند بیشتر و در نتیجه کاهش نیاز به خطوط اجاره اترنت شخص ثالث
    * استفاده بیشتر از طیف تخصیص یافته بلوک مالکیت، نیاز به لینک دارای مجوز(از رگولاتور ملی) را کاهش داد و بنابراین می تواند ۴۴۰۰۰ دلار در هزینه های مجوز طی پنج سال صرفه جویی کند.
    * ۴.۵ میلیون دلار می تواند در سال بر اساس بهینه سازی ظرفیت با آزادسازی کانال های شلوغ صرفه جویی شود و در عین حال اطمینان حاصل شود که لینک‌های جدید با معیارهای دقیق کیفیت خدمات مطابقت دارند.
    * ۹۶% و ۳۱% از پیوندهایی که به دلیل ازدحام فرکانس در فرکانس‌های ۴۰ و ۱۰ گیگاهرتز نمی‌توانند برنامه‌ریزی شوند، به ترتیب می‌توانند به یک کانال اختصاص داده شوند.
    * فرصتی قوی برای تجارت برخی از موارد فوق با کاهش اندازه آنتن و در نتیجه کاهش TCO در هزینه های اجاره برج.

ارائه خدمات مشاوره و بررسی رایگان، تنها بخشی از خدمات ایران مایکروویو است و خرید از ما، برای شما مزایای مختلفی دارد:

۱. کیفیت بالای تجهیزات
۲. طرز کار عالی و راحت( ما با بیش از  ۱۰ سال تجربه در این صنعت، گروهی از افراد حرفه ای را برای تحقیق و توسعه مستمر محصولات جدید جمع آوری کرده ایم و در صنعت ارتباطات رهبری می کنیم.
۳. تحویل به موقع
۴. قیمت رقابتی

برای دریافت مشاوره و امکانسجی رایگان با ما در ارتباط باشید.